Met Horren.com werken we al sinds 2014 heel prettig samen. We zijn begonnen met de ontwikkeling van een ‘order management system’ voor intern gebruik, gevolgd door de ontwikkeling van de webshop. Na een succesvolle lancering zijn we doorgegaan met de ontwikkeling van een variant op de webshop: Horren.com Zakelijk. Waar Horren.com voornamelijk gebruikt wordt door particulieren, richt deze variant zich op de zakelijke markt.
Onze rol
- Ontwikkeling webshop
- Project management
- Sparring partner
Afgezien van de kleur lijken beide webshops op het eerste gezicht veel op elkaar. Toch heeft de zakelijke webshop een aantal bijzonderheden. Zakelijke klanten verschillen namelijk op een aantal vlakken van particulieren: ze hebben vaak meer productkennis van horren, bestellen grotere aantallen dan particulieren en treden soms op als wederverkoper.
Om hieraan tegemoet te komen, hebben we de ‘snel bestellen’ module ontwikkeld. Deze module maakt het mogelijk om met een beperkt aantal handelingen in één keer een aantal horren met vergelijkbare eigenschappen te bestellen. Om het bestelproces nog verder te versnellen, hebben we de module geoptimaliseerd voor smartphones, zodat een bestelling ook eenvoudig op locatie geplaatst kan worden. En voor iedereen die de ‘standaard’ productconfigurator toch prettiger vindt, is deze nog gewoon beschikbaar!
Daarnaast kunnen zakelijke klanten eenvoudig gepersonaliseerde prijslijsten downloaden waarin hun marges verwerkt worden. Zo hebben zij altijd actuele prijslijsten ter beschikking voor hun eigen klanten.